Influence of surgical intervention on the course of patients with rheumatic mitral valvular defects

Wang Lin , M. Wehr , W. Hager

Current Medical Science ›› 1990, Vol. 10 ›› Issue (4) : 222 -229.

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Current Medical Science ›› 1990, Vol. 10 ›› Issue (4) : 222 -229. DOI: 10.1007/BF02887935
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Influence of surgical intervention on the course of patients with rheumatic mitral valvular defects

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Abstract

A retrospective study of 798 patients from Essen University Medical Hospital during the period 1960–1987 with operation performed due to valvular heart disease was undertaken. Among them were 324 suffering from mitral stenosis, 12 from mitral regurgitation, 462 from mixed mitral valvular diseases. The surgical treatment consisted of commissurotomy in 611 patients, and prosthetic valve replacement in 187 patients.

Follow-up studies showed: Before and after operation, occurrence of embolism was 16.5 vs 8.7 %; status of class of cardiac function (NYHA) from group with commissurotomy was 3.1 vs 2.0; NYHA classification in group of prosthetic replacement was 3.1 vs 1.9; 10 years survival rate after commissurotomy was 95.2 %; after valve replacement it was 80.2 %; early letality rate after operation (at or within 2 months after operation) depended on 1) the type of operations commissurotomy 2.8 %, valve replacement 10.2 %; 2) the state of cardiac function: in class IV it was 12.9 %, in class III 4.6 %; 3) the number of operations: in only operation it was 4.8 %, in reoperations 19.5 %.

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Wang Lin, M. Wehr, W. Hager. Influence of surgical intervention on the course of patients with rheumatic mitral valvular defects. Current Medical Science, 1990, 10(4): 222-229 DOI:10.1007/BF02887935

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References

[1]

1978.

[2]

RapapottE. Natural history of aortic and mitrai valve disease. Am J Cardiol, 1975, 35: 221-7

[3]

BlömerH, et al.. Natürlicher Verlauf bei Patienten mit Mitral- und Aortenklappenfehlern. Z Kardiol, 1977, 66: 159-69

[4]

FührerG, et al.. Sozialanamnestische und hämodynamische Untersuchungen 4 bis 6 Jahre nach prothetischem Klappenersatz. Z Kardiol, 1977, 66: 251-6

[5]

HagerW, WinkK. Sofort- und Spätergebnisse der Elektrokonversion des Vorhofflimmerns bei operierten Mitralstenosen. Klin Wschr, 1969, 47: 944-944

[6]

WolterHH, et al.. Zur Beurteilung des Schweregrades von Mitralstenosen. Z Kreislauf, 1954, 44: 177-177

[7]

WoodP. An appreciation of mitral Stenosis. Brit Med J, 1954, l: 1051-63

[8]

LoogenF, et al.. Zur präoperativen und postoperativen Embolienhäufigkeit bei Mitralstenose. Dtsch Med Wschr, 1967, 92: 1-6

[9]

LoogenF, et al.. Langzeitergebnisse nach Mitralkommissurotomie: Untersuchungsergebnisse der Operationsjahrgänge 1961 und 1962. Z Kreislauf, 1970, 60: 487-487

[10]

KrestinGP, CarstensV. Wert der Thoraxaufnähme bei Kontrolluntersuchungen nach Mitral- und Aortenklappenoperationen. Med Welt, 1984, 35: 469-74

[11]

SchönbergB, et al.. Lebensqualität nach Herzklappenersatz. Schweiz med Wschr, 1985, 115: 239-41

[12]

SpenkerFC, et al.. A plea for early open mitral commissurotomy. Am Heart J, 1978, 95: 668-70

[13]

SteinE, et al.. Klinische Ergebnisse der operativen Klappensprengung bei Mitra lstenose. Dtsch Med Wschr, 1964, 89: 201-11

[14]

HorstkotteD, et al.. Der Einfluß des protetischen Herzklappenersatzes auf den natürlichen Verlauf von isolierten Mitral- und Aortenklappenfehlern sowie Mehrklappenerkrankungen: Klinische Ergebnisse bei 783 Patienten bis zu 8 Jahren nach Implantation von BjörkShiley-Kippscheibenprothese. Z Kardiol, 1983, 72: 494-503

[15]

HorstkotteD, et al.. Mitralklappenersatz unter randomisierten Bedingungen: Ergebnisse während 10-jähriger Nachbeobachtung. Z Kardiol, 1987, 76(1): 54-54

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