Wang Lin , F. Ouyang , M. Schlüter , R. Cappato , J. Hebe , M. Volkmer , M. Antz , S. Ernst , K. H. Kuck

Current Medical Science ›› 2001, Vol. 21 ›› Issue (1) : 26 -29.

PDF
Current Medical Science ›› 2001, Vol. 21 ›› Issue (1) :26 -29. DOI: 10.1007/BF02888029

Author information +
History +
PDF

Abstract

In der Studie wurden 20 Patienten mit AV-Reentry-Tachykardie unter Einbezug einer mittelseptalen gelegenen atrioventriculären akzessorischen Leitungsbahn (MS) eingeschlossen, die seit 4 Jahren in unserem Elektrophysiologischen Untersuchungslabor mittels Katheters erfolgreich abladiert wurden. Die 20 Patienten hatten 26 akzessorische Leitungsbahnen. Daunter waren 21 MS (rechtsmittelseptal (RMS) zu linksmittelseptal (LMS) = 17: 4). 18 akzessorische Leitungsbahnen waren offen. Die Lokalisation der akzessorischen Leitungsbahnen wurde aufgrund der Stelle erfolgreich abladiert bestimmt. Die Ergebnisse zeigten, daß die RMS und LMS den gleichen Charakter in den meisten Ableitungen des EKGs hatten, und jedoch der wenige Unterschied bei diesen beiden akzessorischen Lritungsbahnen besteht. Wenn die positive Polarität der Delta-Welle in der Ableitung Vi bei der Patienten mit MS auftritt, muß sich überlegen, ob die Möglichkeit der Lokalisation der akzessorischen Leitungsbahn im Linksmittelseptum besteht.

Cite this article

Download citation ▾
Wang Lin, F. Ouyang, M. Schlüter, R. Cappato, J. Hebe, M. Volkmer, M. Antz, S. Ernst, K. H. Kuck. . Current Medical Science, 2001, 21(1): 26-29 DOI:10.1007/BF02888029

登录浏览全文

4963

注册一个新账户 忘记密码

References

[1]

KuckK H, SchlüterM, GürsoyS. Preservation of Atrioventricular Nodal Conduction During Radiofrequency Current Catheter Ablation of Midseptal Accessory Pathways. Circulation, 1992, 86: 1743-1743

[2]

ArrudaM S, McClellandJ H, WangX, et al.. Development and Validation of an ECG Algorithm for Identifying Accessory Pathway Ablation Site in Wolff-Parkinson-White Syndrome. J Cardiovasc Electrophysiol, 1998, 9: 2-2

[3]

GallagherJ J, SelleJ G, SealyW C, et al.. Intermediate Septal Accessory Pathways: A subset of preexcitation at risik for complete heart block /failure during WPW sugery (abstract). Circulation, 1986, 74(suppl I): 387-387

[4]

JackmannW M, FridayK J, JohnA, et al.. New Catheter Thechnique for Recording Left Free-Wall Accessory Atrioventricular Pathway Action. Identification of Pathway Fiber Orientation. Circulation, 1988, 78: 598-598

[5]

TaiC T, ChenS A, ChiangC E, et al.. Electrocardiographic and Electrophysiologic Characteristics of Anteroseptal, Midseptal, and Parahisian Accessory Pathway. Chest, 1996, 109: 730-730

[6]

EpsteinA E, KirklinJ K, HolmanW L, et al.. Intermediate Septal Accessory Pathways: Electrocardiographic Characteristics, Electrophysiologic Observation and their Surgical Implication. J Am Coll Cardiol, 1991, 17: 1570-1570

[7]

YehS J, WangC C, WenM S, et al.. Characteristcs and Radiofrequency Ablation Therapy of Intermediate Septal Accessory Pathway. Am J Cardiol, 1994, 73: 50-50

[8]

LorgaF A, SosaE, ScanavaccaM, et al.. Eectrographic Identification of Mid-Septal Accessory Pathways in Close Proximity to the Atrioventricular Conduction System. Pace, 1996, 19: 1984-1984

AI Summary AI Mindmap
PDF

185

Accesses

0

Citation

Detail

Sections
Recommended

AI思维导图

/